Implementasi Strategi Pemasaran dalam Penjualan Produk untuk Meningkatkan Penjualan UMKM Yubyruby Food & Drink di Desa Balun Ijuk
DOI:
https://doi.org/10.30640/jmcbus.v3i1.3541Keywords:
Social media, MSMEs, interactiveAbstract
Social media is an online platform designed to support social interaction among its users. By utilizing web-based technology, social media transforms traditional communication into a more dynamic interactive dialogue. Users not only act as recipients of information, but also as content producers, allowing them to share thoughts, experiences, and ideas in real-time. Digital marketing is the right solution for MSMEs to expand their marketing networks both domestically and internationally. However, the use of digital marketing by MSMEs is still very low.
References
Adelika, Rahmayani, D., Dermawan Nasution, M., Anggraini, Y., & Suhairi. (2023). Peran Strategi Komunikasi Bisnis pada Perusahaan dalam Upaya Menaikkan Profitabilitas: Sebuah Studi Literatur. Jurnal Pendidikan Tambusai, 7(2), 14040–14046. https://www.jptam.org/index.php/jptam/article/view/8633
Adha, S. (2022). Faktor Revolusi Perilaku Konsumen Era Digital : Sebuah Tinjauan Literatur. Jipis, 31(2), 134–148. https://doi.org/10.33592/jipis.v31i2.3286
Amalia Yunia Rahmawati. (2020). Pengaruh Penggunaan Media Pembelajaran Tangga Pintar. 25(July), 1–23.
Annisa, Z. N., Wulansari, D., & Promosi, M. (2024). Issn : 3025-9495. 6(4), 1–9.
Destianah, L. (2021). Capability in Utilizing Social Media as a Promotion Strategy for Increasing the UMKM Economy. JCIC : Jurnal CIC Lembaga Riset Dan Konsultan Sosial, 3(1), 17–26. https://doi.org/10.51486/jbo.v3i1.17
Handayani, H. (2023). Implementasi Sosial Media Influencer terhadap Minat Beli Konsumen: Pendekatan Digital Marketing. Jesya, 6(1), 918–930. https://doi.org/10.36778/jesya.v6i1.1023
Indrawan, J., Efriza, & Ilmar, A. (2020). Kehadiran Media Baru (New Media) Dalam Proses Komunikasi Politik. Medium, 8(1), 1–17. https://doi.org/10.25299/medium.2020.vol8(1).4820
JASMINE, K. (2014). 済無No Title No Title No Title. In Penambahan Natrium Benzoat Dan Kalium Sorbat (Antiinversi) Dan Kecepatan Pengadukan Sebagai Upaya Penghambatan Reaksi Inversi Pada Nira Tebu.
Moleong, L. (2006). Metode Penelitian. Raden Fatah.Ac.Id, 1–23.
Nugraha, P. S., & Irwansyah, I. (2022). Pemanfaatan Media Sosial Dalam Kehumasan Digital Kementerian Luar Negeri. Interaksi: Jurnal Ilmu Komunikasi, 11(1), 35–48. https://doi.org/10.14710/interaksi.11.1.35-48
Puntoadi, D. (2011). Menciptakan Penjualan Melalui Media Sosial (Edisi Pert). PT Elex Media Komputindo.
Puspitarini, D. S., & Nuraeni, R. (2019). Pemanfaatan Media Sosial Sebagai Media Promosi. Jurnal Common, 3(1), 71–80. https://doi.org/10.34010/common.v3i1.1950
Ramaputra, M. A., & Afifi, S. (2021). Analisis Strategi Kreatif Konten Promosi Usaha Foodies Melalui Media Sosial Instagram. Jurnal Ilmiah Manajemen Informasi Dan Komunikasi, 5(2), 16–35. https://doi.org/10.56873/jimik.v5i2.145
SHELEMO, A. A. (2023). No Titleیلیب. Nucl. Phys., 13(1), 104–116.
Sugiarti, S., Rahmiyatun, F., Oktayani, R., Aliudin, R. T., & Aina, E. N. (2022). Analisis Pengaruh Perputaran Modal Kerja terhadap Profitabilitas pada PT Gudang Garam Tbk. Equity: Jurnal Ekonomi, 10(1), 13–23. https://doi.org/10.33019/equity.v10i1.84
Suhairi, Siregar, I. S., Nurhadiah, Leli, N., & Handayani, R. T. (2023). Pemanfaatan Media Sosial sebagai Alat Komunikasi Massa dalam Memperluas Jangkauan dan Meningkatkan Interaksi dengan Konsumen. Jurnal Mirai Management, 8(2), 436–444.
Trulline, P. (2021). Pemasaran produk UMKM melalui media sosial dan e-commerce. Jurnal Manajemen Komunikasi, 5(2), 259. https://doi.org/10.24198/jmk.v5i2.32746
Yuwono, T., Triwibowo, R. N., Tajudin, T., & Sefiani, H. N. (2023). Marketing Umkm.
Zania, F. (2023). Dampak Digital Marketing Terhadap Ekuitas Merek E-Commerce Shopee Indonesia. 1–138.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Journal of Management and Creative Business

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.