Implementasi Strategi Pemasaran dalam Penjualan Produk untuk Meningkatkan Penjualan UMKM Yubyruby Food & Drink di Desa Balun Ijuk

Authors

  • Excellen Mochtar Leo One Universitas Bangka Belitung
  • Adiva Alhaqoni Universitas Bangka Belitung
  • Elis Suganda Universitas Bangka Belitung
  • Bunga Lestari Universitas Bangka Belitung
  • Della Yofika Universitas Bangka Belitung
  • Ernita Agustin Universitas Bangka Belitung
  • Tiara Fitari Universitas Bangka Belitung

DOI:

https://doi.org/10.30640/jmcbus.v3i1.3541

Keywords:

Social media, MSMEs, interactive

Abstract

Social media is an online platform designed to support social interaction among its users. By utilizing web-based technology, social media transforms traditional communication into a more dynamic interactive dialogue. Users not only act as recipients of information, but also as content producers, allowing them to share thoughts, experiences, and ideas in real-time. Digital marketing is the right solution for MSMEs to expand their marketing networks both domestically and internationally. However, the use of digital marketing by MSMEs is still very low.

 

References

Adelika, Rahmayani, D., Dermawan Nasution, M., Anggraini, Y., & Suhairi. (2023). Peran Strategi Komunikasi Bisnis pada Perusahaan dalam Upaya Menaikkan Profitabilitas: Sebuah Studi Literatur. Jurnal Pendidikan Tambusai, 7(2), 14040–14046. https://www.jptam.org/index.php/jptam/article/view/8633

Adha, S. (2022). Faktor Revolusi Perilaku Konsumen Era Digital : Sebuah Tinjauan Literatur. Jipis, 31(2), 134–148. https://doi.org/10.33592/jipis.v31i2.3286

Amalia Yunia Rahmawati. (2020). Pengaruh Penggunaan Media Pembelajaran Tangga Pintar. 25(July), 1–23.

Annisa, Z. N., Wulansari, D., & Promosi, M. (2024). Issn : 3025-9495. 6(4), 1–9.

Destianah, L. (2021). Capability in Utilizing Social Media as a Promotion Strategy for Increasing the UMKM Economy. JCIC : Jurnal CIC Lembaga Riset Dan Konsultan Sosial, 3(1), 17–26. https://doi.org/10.51486/jbo.v3i1.17

Handayani, H. (2023). Implementasi Sosial Media Influencer terhadap Minat Beli Konsumen: Pendekatan Digital Marketing. Jesya, 6(1), 918–930. https://doi.org/10.36778/jesya.v6i1.1023

Indrawan, J., Efriza, & Ilmar, A. (2020). Kehadiran Media Baru (New Media) Dalam Proses Komunikasi Politik. Medium, 8(1), 1–17. https://doi.org/10.25299/medium.2020.vol8(1).4820

JASMINE, K. (2014). 済無No Title No Title No Title. In Penambahan Natrium Benzoat Dan Kalium Sorbat (Antiinversi) Dan Kecepatan Pengadukan Sebagai Upaya Penghambatan Reaksi Inversi Pada Nira Tebu.

Moleong, L. (2006). Metode Penelitian. Raden Fatah.Ac.Id, 1–23.

Nugraha, P. S., & Irwansyah, I. (2022). Pemanfaatan Media Sosial Dalam Kehumasan Digital Kementerian Luar Negeri. Interaksi: Jurnal Ilmu Komunikasi, 11(1), 35–48. https://doi.org/10.14710/interaksi.11.1.35-48

Puntoadi, D. (2011). Menciptakan Penjualan Melalui Media Sosial (Edisi Pert). PT Elex Media Komputindo.

Puspitarini, D. S., & Nuraeni, R. (2019). Pemanfaatan Media Sosial Sebagai Media Promosi. Jurnal Common, 3(1), 71–80. https://doi.org/10.34010/common.v3i1.1950

Ramaputra, M. A., & Afifi, S. (2021). Analisis Strategi Kreatif Konten Promosi Usaha Foodies Melalui Media Sosial Instagram. Jurnal Ilmiah Manajemen Informasi Dan Komunikasi, 5(2), 16–35. https://doi.org/10.56873/jimik.v5i2.145

SHELEMO, A. A. (2023). No Titleیلیب. Nucl. Phys., 13(1), 104–116.

Sugiarti, S., Rahmiyatun, F., Oktayani, R., Aliudin, R. T., & Aina, E. N. (2022). Analisis Pengaruh Perputaran Modal Kerja terhadap Profitabilitas pada PT Gudang Garam Tbk. Equity: Jurnal Ekonomi, 10(1), 13–23. https://doi.org/10.33019/equity.v10i1.84

Suhairi, Siregar, I. S., Nurhadiah, Leli, N., & Handayani, R. T. (2023). Pemanfaatan Media Sosial sebagai Alat Komunikasi Massa dalam Memperluas Jangkauan dan Meningkatkan Interaksi dengan Konsumen. Jurnal Mirai Management, 8(2), 436–444.

Trulline, P. (2021). Pemasaran produk UMKM melalui media sosial dan e-commerce. Jurnal Manajemen Komunikasi, 5(2), 259. https://doi.org/10.24198/jmk.v5i2.32746

Yuwono, T., Triwibowo, R. N., Tajudin, T., & Sefiani, H. N. (2023). Marketing Umkm.

Zania, F. (2023). Dampak Digital Marketing Terhadap Ekuitas Merek E-Commerce Shopee Indonesia. 1–138.

Downloads

Published

2024-12-13

How to Cite

Excellen Mochtar Leo One, Adiva Alhaqoni, Elis Suganda, Bunga Lestari, Della Yofika, Ernita Agustin, & Tiara Fitari. (2024). Implementasi Strategi Pemasaran dalam Penjualan Produk untuk Meningkatkan Penjualan UMKM Yubyruby Food & Drink di Desa Balun Ijuk. Journal of Management and Creative Business, 3(1), 109–121. https://doi.org/10.30640/jmcbus.v3i1.3541