Pengaruh Kualitas Produk, Kualitas Pelayanan, Strategi Pemasaran Syariah,Terhadap Kepuasan Konsumen Dan Kepercayaan Konsumen Pada UMKM Mohawi Konawe Kepulauan

Authors

  • Dharman Dharman Institut Agama Islam Negeri (IAIN) Kendari

DOI:

https://doi.org/10.30640/jmcbus.v2i2.2343

Keywords:

Consumer Trust, Consumer Satisfaction, Product Quality, Service Quality, Shariah Marketing Strategy

Abstract

The purpose of this study is to analyze the impact of product quality, service quality, and Islamic aw marketing strategies on consumer satisfaction and consumer. The subjects of this investigation are MSME customers in Roko Roko Raya Village, Konawe Islands. The data collection technique was carried out using observation and questionnaire and analysis data used SEM. The research results show that: Product quality has a significant positive impact on Shariah marketing strategies. Service quality has a significant negative impact on Shariah marketing strategy. Product quality has a significant positive impact on consumer satisfaction. Service quality has a significant negative impact on consumer satisfaction. Shariah marketing strategies have a significant positive effect on consumer satisfaction. Product quality does not have a significant impact on consumer trust. Service quality has a significant positive impact on consumer trust. Shariah marketing strategies do not have a significant impact on consumer trust. Consumer satisfaction has a significant positive impact on consumer trust. Shariah marketing strategies can convey the impact of product quality on consumer satisfaction. Shariah marketing strategies can convey the impact of service quality on consumer satisfaction. Shariah marketing strategies can convey the impact of product quality on consumer trust. Shariah marketing strategies can convey the impact of service quality on consumer trust.

 

 

References

Buku:

Fathoni, M. A. (2018). Konsep Pemasaran Dalam Perspektif. Jurnal Hukum Dan Syariah, 9(1), 128–146.

Fauzan. (2019). Manajemen Pemasaran Syariah (Sebuah Pengantar). CV. Bildung Nusantara.

Indrasari, M. (2019). Pemasaran dan Kepuasan Pelanggan. Utomo Press.

Napitupulu, S., Tapiomas, N., & Tobink, R. (2021). Manajemen pemasaran: Pendekatan Praktis dengan Teori-Teori Para Ahli. PT. Atalya Rileni Sudeco.

Nasuha, M. (2017). Islamic Marketing. ingkar Media.

Yulianti, F., amsah, & Periyadi. (2020). MANAJEMEN PEMASARAN: Orientasi Pasar dan Aplikasi Bisnis yang Inspiratif. deepublish.

Jurnal:

Arfandi, M., Rahim, I., Tinggi, S., & Ekonomi, I. (2022). Analisis Nilai Tambah Produk Kripik Kelapa Pada UMKM Di Desa abuan obo Kabupaten Tolitoli. 4(02), 135–145. https://doi.org/10.556442/eabmij.v4i02

Aziz Sholeh, Abdul et. Al. 2024. Kompensasi Terhadap Motivasi Kerja Karyawan pada PT. Insolent Raya di Surabaya, Journal Of Management and Creative Business Vol. 2 No. 1 Januari 2024, Halaman : 82 - 96

Buqori, M., Maulani, M., Sapsuha, . ., Sari, P. I., Arini, I. S. N., Yusrolana, Minarti, . E. F., Mahmudah, I. C., Prasetyo, M. A., Munir, M. M., Zlainul, A., Muttaqin, Balian, M. R., Hadiarto, A. F., Mubaroq, I., & Susilowati, E. (2022). Inovasi Keripik Berbahan Baku Kelapa Sebagai Peluang Usaha Di Desa Sumberdadi Kecamatan Bakung. Jurnal Pengabdian Dan Pemberdayaan Nusantara, 4(1), 69–75.

Masitoh, M. R., Ikhsan, K., & Sahrani, A. (2020). Faktor-Faktor Yang Mempengaruhi Kepuasan Pelanggan Di Rumah Makan Pecak Bandeng Sawah uhur. 3(2).

Masruro, S. ., & Sujianto, A. E. (2022). Pengaruh Bauran Pemasaran Syariah, Kualitas Pelayanan, dan Kepuasan Pelanggan Pada loyalitas Pelanggan pada Usaha Souvenir Tas Hajatan Ud. Rama Kudu Jombang. Ad-Deenar: Jurnal Ekonomi Dan Bisnis Islam, 6(01), 75. https://doi.org/10.30868/ad.v6i01.2214

Pandu Widodo, Hesti et. al. 2024. Dampak Pelatihan, Motivasi dan Lingkungan Kerja pada Kinerja Karyawan PT. KAI (Persero) di Stasiun Surabaya Pasar Turi, Journal Of Management and Creative Business Vol. 2 No. 1 Januari 2024, Page 66 - 81

Santoso, J. B. (2019). Pengaruh Kualitas Produk, Kualitas Pelayanan, dan Harga pada Kepuasan dan loyalitas Konsumen. Jurnal Akuntansi Dan Manajemen, 16(01), 127–146. https://doi.org/10.36406/jam.v16i01.271

Widyartono, A. (2020). Pengaruh faktor-faktor di dalam trust dan perceived value pada e-wom pada situs belanja online di kota Palembang. Modus, 32(1), 1–14. https://tirto.id/profil-konsumen-belanja-online-di-indonesia-cuEG

Downloads

Published

2024-03-27

How to Cite

Dharman Dharman. (2024). Pengaruh Kualitas Produk, Kualitas Pelayanan, Strategi Pemasaran Syariah,Terhadap Kepuasan Konsumen Dan Kepercayaan Konsumen Pada UMKM Mohawi Konawe Kepulauan. Journal of Management and Creative Business, 2(2), 209–228. https://doi.org/10.30640/jmcbus.v2i2.2343