Strategi Pemasaran Air Minum dalam Kemasan pada Agen PT. Izauranet Berkah Mandiri

Authors

  • Alfiyatul ‘Izzah Universitas Islam Negeri Sayyid Ali Rahmatullah Tulungagung
  • Muhammad Alhada Fuadilah Habib Universitas Negeri Sayyid Ali Rahmatullah Tulungagung

DOI:

https://doi.org/10.30640/jmcbus.v2i2.2280

Keywords:

marketing mix strategy, increase sales, Drinking Water Marketing

Abstract

Marketing strategy is a process that plays an important role in marketing goods and services to consumers because in this era competition is very tight so you need a good marketing strategy to win the competition in the business world. The purpose of this research is to find out what strategies are carried out by PT agents. iZaura in marketing its products to increase sales. This research uses a descriptive qualitative approach. The data obtained is the result of interviews, observation and documentation. The results of this research found that in increasing business sales, iZaura agents used the 7P marketing mix strategy. The 7P marketing mix strategy includes products that are marketed using good quality water that has been sterilized. Providing affordable prices, apart from having a strategic location and easy to reach, carrying out promotions using online or offline media, providing friendly service and having quality human resources, carrying out detailed production processes and multi- level marketing processes in stages, having Attractive purple packaging with the unique iZaura logo.

References

Abdurrahman, & Herdiana, N. (2005). Manajemen Strategi Pemasaran. Bandung: Pustaka Setia.

Amri, N. S. (2021). Strategi pemasaran perusahaan air minum kemasan PT. Karunia Tirtamas abadi dalam meningkatkan hasil penjualan bulanan Kabupaten Bantaeng, Provinsi Sulawesi Selatan. Makasar.

Assauri, S. (2007). Manajemen Pemasaran (Dasar, Konsep, dan Strategi). Jakarta: PT. Raja Grafindo Persada.

Cholis, N. (2023, September 20). Penjualan iZaura . (A. 'Izzah, Pewawancara)

Dewi, P. N., Hendriyani, C., & Ramdhani, R. M. ( 2021). Analisis Implementatasi Strategi Bauran Pemasaran 7P. Cimahi: Jurnal Industri dan Perkotaan.

Fatoni, A. (2011). Metodologi Penelitian dan Teknik Penyusunan Skripsi. Jakarta: Rineka Cipta.

Firna, P., Silvya, M., & Imelda, O. (2019). Strategi Marketing Mix dalam Meningkatkan Volume Penjualan (Studi pada Minuman Kesehatan Instan Alvero). Manado: Jurnal Emba.

Hafsah, M. J. (2000). Kemitraan Usaha Konsepsi dan Strategi. Jakarta: PT. Pustaka Sinar Harapan.

Hananda, A. V., & Nirawati, L. (2021). Strategi Pemasaran dalam Meningkatkan Penjualan pada Cafe Rvang di Ketintang Surabaya. Surabaya: http://repository.upnjatim.ac.id/id/eprint/1806. Dipetik November 23, 2023

Ismanto. (2020). Manajemen pemasaran. Tangerang Selatan: Unpam Press.

Kotler, & Amstrong. (2008). Prinsip-Prinsip Pemasaran Jilid 1. Jakarta: Erlangga.

kotler, P. (1996). Manajemen Pemasaran. Jakarta : Eirlangga.

Maharani, A. (2022, Agustus 03). Air Minum dalam Kemasan, Kenali Jenisnya. Diambil kembali dari Pdam Info: https://pdaminfo.pdampintar.id/blog/lainnya/air-minum-dalam-kemasan-kenali-jenisnya

Murtini, A. Z. (2019). Analisa Bauran Pemasaran (7p) Untuk Menentukan Strategi Pemasaran Dalam Meningkatkan Volume Penjualan (Studi Kasus Pada Home Industry Cv Melati Kota Pangkalpinang). Jurnal Progresif Manajemen Bisnis, 419.

Nitisemito, A. S. (1986). Marketing. Jakarta: Ghalia Indonesia.

Patria, R. (2023, Januari 3). Deneva hub. Dipetik November 5, 2023, dari DomaiNesia: https://www.domainesia.com/berita/promosi-adalah/

Prof. Dr. H. Mudjia Rahardjo, M. S. (2010, Oktober 14). Diambil kembali dari UIN Maulana Malik Ibrahim Malang: https://uin-malang.ac.id/r/101001/triangulasi-dalam-penelitian-kualitatif.html

PT iZaura Net Berkah Mandiri. (2016). PT. Izaunet Berkah Mandiri: Penyedia Produk Air pH Tinggi. Bogor: iZaura.com. Diambil kembali dari iZaura.com.

Putri, B. r. (2017). Manajemen Pemasaran. Denpasar: Fakultas Peternakan Universitas Udayana.

Sholihah, A. H., & Habib, M. A. (2023). Strategi Bauran Pemasaran dan Rantai Pasok dalam Meningkatkan Usaha Penjualan Bakpia Basah Ahmad’s Family. As-Syirkah: Islamic Economics & Finacial Journal, III(1), 233-250. doi: https://doi.org/10.56672/syirkah.v3i1.170

Sofa, Maya, & Widura, a. W. (2010). Kualitas Bakteriologis Air Minum Dalam Kemasan "AC" Yang tidak Terdaftar di Bandung. Bandung: Maranatha Journal of Medicine.

Sugiyono. (2019). Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif, dan R&D. Bandung: Alphabet.

Susanto, A. (2004). Membangun Merek Unggul dan Organisasi Pendukungnya. Jakarta: PT Mizan Publika.

T.Handoko, B. S. (2000). Manajemen Pemasaran. Yogyakarta: BPFE.

Tantri, T. A. (2012). Manajemen Pemasaran. Jakarta: Rajawali.

Tjiptono, F. (2008). Strategi Pemasaran. Yogyakarta: Andi.

Udin, R., & Djaliel, M. A. (1997). Prinsip dan Strategi Dakwah. Bandung: Pustaka Setia.

Untari, D., & Fajariana, D. E. (2018). Strategi Pemasaran Melalui Media SOsial Instagram (Studi Deskriptif pada Akun @Subur_Batik). Jurnal Sekertari dan Manajemen, 271-278.

Willy Krisno, R. N. (2021, 12 24). Penentuan Kualitas Air Minum Dalam Kemasan Ditinjau Dari Parameter Nilai PH dan TDS. Diambil kembali dari Prosiding SNPPM FT UBB is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License. : https://www.journal.ubb.ac.id/snppm/article/view/2747?articlesBySameAuthorPage=2#articlesBySameAuthor

Wreta, A. (2022, September 30). 7P dalam Pemasaran: Apa itu, Konsep, dan Contohnya. Dipetik November 26, 2023, dari detikFinance.com: https://finance.detik.com/solusiukm/d-6319993/7p-dalam-pemasaran-apa-itu-konsep-dan-contohnya

Zebua, A. J. (2018). Analisis Strategi Pemasaran dalam Meningkatkan Volume Penjualan pada Shopie Paris BC. Yenni Kecamatan Muara Bulian. Jambi: Jurnal Ilmiah Universitas Batanghari Jambi.

Zed, M. (2024). Metode Penelitian Kepustakaan. Jakarta: Yayasan Obor Indonesia.

Zevi, I. (2018). Analisis Strategi Pemasaran Dalam Meningkatkan Volume . Jakarta : UIN Syarif Hidayatullah.

Downloads

Published

2024-03-13

How to Cite

Alfiyatul ‘Izzah, & Muhammad Alhada Fuadilah Habib. (2024). Strategi Pemasaran Air Minum dalam Kemasan pada Agen PT. Izauranet Berkah Mandiri. Journal of Management and Creative Business, 2(2), 61–82. https://doi.org/10.30640/jmcbus.v2i2.2280