Pengaruh Customer Trust dan Customer Statisfaction Terhadap Loyalitas Pelanggan Pada Toko Sembako Ranto

Authors

  • Eva Fitria Universitas Labuhanbatu
  • Novrihan Leily Nasution Universitas Labuhanbatu

DOI:

https://doi.org/10.30640/jmcbus.v2i1.2240

Keywords:

Customer Trust, Customer Statistics, Customer Loyalty

Abstract

This research aims to determine the influence of Customer Trust and Customer Statisfaction on Customer Loyalty at the Ranto Grocery Store. This type of research is associative research. Data collection in this research was carried out using a survey approach with a quantitative descriptive type of research by distributing questionnaires to 87 respondents, while the population used in this research were loyal customers at the Ranto grocery store. Data collection techniques were carried out using interviews, questionnaires and documentation studies. The data analysis tool used in this research uses SPSS (Statistical Product Software Solution). The data analysis techniques in this research are descriptive analysis, multiple linear regression analysis, hypothesis testing using a partial significant test (t test), simultaneous significant test (F test), and testing the coefficient of determination (R2). The research results show that customer trust and customer satisfaction have a positive and significant effect on customer loyalty both simultaneously and partially

References

Aaron Sebastian, R. P. (2021). Jurnal ilmiah akuntansi dan keuangan. ILMIAH AKUNTANSI DAN KEUANGAN, 4(3), 698–711.

Andhini, A. (2017). PENGARUH TRANSAKSI ONLINE SHOPPING, DAN KEPERCAYAAN KONSUMEN TERHADAP KEPUASAN KONSUMEN PADA E-COMMERCE. Ilmu Dan Riset Manajemen, 6(7), 1–23.

Claudia, D., Simanjuntak, Y., Indonesia, U. P., Purba, P. Y., & Indonesia, U. P. (2020). Jurnal Bisnis dan Manajemen PERAN MEDIASI CUSTOMER SATISFACTION DALAM. Bisnis Dan Manajemen, 7(2), 171–184.

Engkus. (2019). PENGARUH KUALITAS PELAYANAN TERHADAP KEPUASAN PASIEN DI PUSKESMAS CIBITUNG KABUPATEN SUKABUMI. GOVERNANSI, 5(2), 1–11.

Fahmi, M., & Prayogi, M. A. (2018). Lembaga Penelitian dan Penulisan Ilmiah. Riset Sains Manajemen, 2, 121–130. https://doi.org/10.5281/zenodo.1477534

Fitri, M., Pengajar, S., & Studi, P. (2017). Analisis kepuasan konsumen terhadap produk sembako pada minimarket juan di kecamatan benai kabupaten kuantan singingi. OPTIMA II Mulyeni Fitri, Jamalludin, Dan Chezy WM Vermila (1954),.

Halim. (2015). KAJIAN INDIKATOR KEPERCAYAAN KONSUMEN AKAN ONLINE REVIEW PADA PROSES KEPUTUSAN BOOKING HOTEL SECARA ONLINE Monica Purnamasari Halim Universitas Ma Chung Pendahuluan E-Commerce. AKADEMIKA, 13(1), 21–27.

Indrasari. (2017). PENGARUH CITA RASA, NILAI GIZI DAN VARIASI PRODUK TERHADAP KEPUASAN PELANGGAN PADA YES DELIVERY DI PLOSOKANDANG TULUNGAGUNG. Ekonomi-Manajemen, 01(07), 2–12.

Laely, N. (2016). Analisis Pengaruh Kepercayaan dan Harga Terhadap Loyalitas Pelanggan Dimediasi Kepuasan Pada PT . Telkomsel di Kota Kediri. Ilmu Ekonomi & Manajemen, 3(2).

Maulidya, R. N., & Devi, A. (2019). Pengaruh Etika Bisnis Islam Dan Kualitas Pelayanan Terhadap Kepuasan Dan Loyalitas Pelanggan Hotel Syariah Di Bogor. JURNAL EKONOMI DAN PERBANKAN SYARI’AH, 11, 221–240. https://doi.org/10.24235/amwal.v11i2.5340

Panjaitan, J. E. (2016). dengan lima dimensi sesuai dengan urutan kepada suatu perusahaan jasa tersebut jauh dibawah. Manajemen, 11(2).

Rachmatiko, Suliyanto, R. (2018). ANALISIS PENGARUH SIKAP, KEPUASAN, KEPERCAYAAN, NILAI, DAN KOMITMEN TERHADAP LOYALITAS MEREK DENGAN HUBUNGAN MEREK SEBAGAI VARIABEL MEDIASI DAN VARIABEL MODERASI (Studi pada Masyarakat Purbalingga). Performance, 25(1), 36–50.

Reventiary, M. P. A. (2016). PENGARUH ATRIBUT PRODUK TERHADAP KEPUTUSAN PEMBELIAN SEPATU MEREK CUSTOMADE (STUDI di MEREK DAGANG CUSTOMADE INDONESIA). Manajemen, 6, 1–10.

Suharyono, M. L. S. A. H., & Hidayat, K. (2016). DAN DAMPAKNYA PADA LOYALITAS PELANGGAN ( Survei pada Pengguna sepeda motor Honda Vario all variant di service center Honda AHASS Sukma Motor Jalan Sigura-gura Barat Kota Malang ). Administrasi Bisnis, 39(1), 81–89.

Yuliawati, Y. (2016). PENGARUH MOTIVASI DAN SIKAP TERHADAP LOYALITAS KONSUMEN. Pendidikan Manajemen Bisnis, 11, 11–14.

Downloads

Published

2024-02-22

How to Cite

Eva Fitria, & Novrihan Leily Nasution. (2024). Pengaruh Customer Trust dan Customer Statisfaction Terhadap Loyalitas Pelanggan Pada Toko Sembako Ranto . Journal of Management and Creative Business, 2(1), 384–396. https://doi.org/10.30640/jmcbus.v2i1.2240