Analisis Peranan Kinerja, Promosi, dan Pelayanan Radio RSPD 96,5 FM terhadap Kepuasan Masyarakat dalam Menyampaikan Informasi

Authors

  • Rini Sopiani Universitas Labuhanbatu
  • Junita Lubis Universitas Labuhanbatu
  • Fauziah Hanum Universitas Labuhanbatu

DOI:

https://doi.org/10.30640/ekonomika45.v9i2.2500

Keywords:

Performance, Promotion, Service, Community Satisfaction

Abstract

The aim of this research is to determine the influence of the performance, promotion and service of RSPD 96.5 FM Radio on public satisfaction in conveying information. This type of research is quantitative research. The sample used was 100 people, namely loyal listeners of RSPD Radio 96.5 FM. The research results show that performance, promotion and service have a positive and significant effect both partially and simultaneously. For the performance variable (X1), the value obtained was tcount (3.541) > ttable 1.661) and a significance level of 0.001 < 0.05. This means that performance partially influences community satisfaction. For the promotion variable (X2), the value obtained is tcount (2.946) > ttable (1.661) and the significance level is 0.001 < 0.05. This means that promotion partially influences public satisfaction. For service (X3), the value obtained is tcount (4,722) > ttable (1.661) and the significance level is 0.000 < 0.05. This means that service partially influences community satisfaction. The coefficient of determination test results obtained a value of 0.725. This value means that public satisfaction can be explained by performance, promotion and service by 72.5%. Meanwhile, the remaining 27.5% was influenced by other variables not examined in this research.

References

Al Arif, M. N. R. (2015). Pengantar Ekonomi Syariah: teori dan praktik/M. Nur Rianto Al Arif.

Ariella, A. (2021). KUALITAS PELAYANAN PEMBUATAN SURAT IZIN USAHA PERDAGANGAN DI DINAS PENANAMAN MODAL DAN PELAYANAN TERPADU SATU PINTU KABUPATEN MURUNG RAYA. Universitas Islam Kalimantan MAB.

Ayuwardani. (2018). PENGARUH INFORMASI KEUANGAN DAN NON KEUANGAN TERHADAP UNDERPRICING HARGA SAHAM PADA PERUSAHAAN YANG MELAKUKAN INITIAL PUBLIC OFFERING (Studi Empiris Perusahaan Go Public yang terdaftar di Bursa Efek Indonesia Tahun 2011-2015) THE. Nominal, VII(1), 1–16.

Hadi, S. N., & Al-Farisi, S. (2016). Analisis Pengaruh Cita Rasa , Label Halal , dan Diversifikasi Produk terhadap Keputusan Beli Konsumen pada Produk Olahan Tuna Inggil Pacitan Jawa Timur. Ekonomi Islam, 15, 1–12.

Hidayat, R. (2021). Pengaruh motivasi, kompetensi dan disiplin kerja terhadap kinerja. Widya Cipta: Jurnal Sekretari Dan Manajemen, 5(1), 16–23.

Indrasari. (2017). PENGARUH CITA RASA, NILAI GIZI DAN VARIASI PRODUK TERHADAP KEPUASAN PELANGGAN PADA YES DELIVERY DI PLOSOKANDANG TULUNGAGUNG. Ekonomi-Manajemen, 01(07), 2–12.

Kumala, R. (2019). Analisis efektifitas pajak reklame dalam meningkatkan penerimaan pajak daerah di kota bekasi. Jurnal Reformasi Administrasi: Jurnal Ilmiah Untuk Mewujudkan Masyarakat Madani, 6(1), 38–41.

Kurniati, E., & Kusumayadi, F. (2022). PENGARUH AMBIGUITAS PERAN TERHADAP KINERJA PEGAWAI PADA DINAS KOPERASI USAHA KECIL DAN MENENGAH (UKM) KABUPATEN BIMA. Jurnal Riset Manajemen Dan Akuntansi, 2(2), 110–117.

Nurhayati, A., & Nurhalimah, N. (2019). Pengaruh kualitas pelayanan dan nilai pelanggan terhadap kepuasan pelanggan. Eqien-Jurnal Ekonomi Dan Bisnis, 6(2), 1–5.

Pratama, A. (2020). Pengaruh Kompensasi Dan Disiplin Kerja Terhadap Kinerja Karyawan Pada PT Pos Indonesia DC Ciputat. Jurnal Disrupsi Bisnis, 3(2), 146–158.

Rachmadi, A., Indriyani, S., & Hasbullah, H. (2021). PENGARUH BAURAN KOMUNIKASI PEMASARAN TERHADAP CITRA MERK MINYAK GORENG SANIA PADA PT. SARI AGROTAMA PERSADA. Jurnal Manajemen Dan Bisnis, 11(2), 100–108.

Reventiary, M. P. A. (2016). PENGARUH ATRIBUT PRODUK TERHADAP KEPUTUSAN PEMBELIAN SEPATU MEREK CUSTOMADE (STUDI di MEREK DAGANG CUSTOMADE INDONESIA). Manajemen, 6, 1–10.

Rohaeni, H., & Marwa, N. (2018). Kualitas Pelayanan Terhadap Kepuasan Pelanggan. Jurnal Ecodemica, 2(2), 312–318.

Simanjuntak, B., & Hamali, A. Y. (2016). Pengaruh Disiplin Kerja Terhadap Kinerja Pegawai pada PT. Bank BNI 1946 (Persero) Tbk. Kantor Cabang Asia Afrika Bandung.

Tiani, R., & Lathifah, A. (2021). Pelatihan Promosi Digital Bagi Masyarakat Desa Wisata Teras Gunung Kabupaten Ungaran. Harmoni: Jurnal Pengabdian Kepada Masyarakat, 5(2), 101–105.

Tjiptono, F., & Chandra, G. (2020). Pemasaran Strategik Domain, Determinan, Dinamika. pdf. Penerbit Andi.

Ul’fah Hernaeny, M. P. (2021). Populasi Dan Sampel. Pengantar Statistika, 1, 33.

Watak, A. V., Rondonuwu, S., & Kalesaran, E. (2018). Strategi Promosi Pt. Radio Suara Mitra 92, 8 Fm Ratahan Dalam Meningkatkan Minat Masyarakat Untuk Memasang Iklan. ACTA DIURNA KOMUNIKASI, 7(3).

Wayan Cipta, M. M., Putra, A. A. N. D., & Indrayani, L. (n.d.). Pengaruh Biaya Promotion Mix Terhadap Nilai Penjualan Jasa Hotel Pada Adirama Hotel Lovina. Jurnal Jurusan Pendidikan Ekonomi Undiksha, 4(1), 5259.

Wijayanti, U. D. (2022). Pengaruh Motivasi Kerja Dan Disiplin Kerja Terhadap Kinerja Karyawan PT. Dipo Internasional Pahala Otomotif Sidoarjo. UPN Veteran Jawa Timur.

Zeithaml, V. A., Berry, L. L., & Parasuraman, A. (1993). The nature and determinants of customer expectations of service. Journal of the Academy of Marketing Science, 21, 1–12.

Downloads

Published

2022-06-30

How to Cite

Rini Sopiani, Junita Lubis, & Fauziah Hanum. (2022). Analisis Peranan Kinerja, Promosi, dan Pelayanan Radio RSPD 96,5 FM terhadap Kepuasan Masyarakat dalam Menyampaikan Informasi. EKONOMIKA45 :  Jurnal Ilmiah Manajemen, Ekonomi Bisnis, Kewirausahaan, 9(2), 452–467. https://doi.org/10.30640/ekonomika45.v9i2.2500

Similar Articles

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.