Pengaruh Kualitas Produk, Harga Dan Kualitas Pelayanan Terhadap Loyalitas Pelanggan Di Karoseri PT. Adhikarisma Pratama

Authors

  • Ade Siantry Universitas Bhayangkara Jakarta Raya
  • Dhian Tyas Untari Universitas Bhayangkara Jakarta Raya
  • Andrian Andrian Universitas Bhayangkara Jakarta Raya

DOI:

https://doi.org/10.30640/digital.v3i1.2202

Keywords:

Product Quality, Price, Service Quality and Customer Loyalty

Abstract

This research aims to determine the influence of product quality, price and service quality on customer loyalty at PT Karoseri. Adhicharism Pratama. This type of research is quantitative. The population in this study is unknown. The sampling technique uses Non-Probability Sampling using the Saturated Sample technique. The sample in this study amounted to 61 respondents. Data collection technique by distributing questionnaires via Google Form. Hypothesis testing in this research uses Multiple Linear Regression analysis. The research subjects were PT Karoseri consumers. Adhicharism Pratama. The results of this research show that the variables of product quality, price and service quality partially and simultaneously have a significant effect and have a positive influence on the customer loyalty variable.

References

Aldi Et Al. (2020). Pengaruh Kualitas Produk Dan Harga Terhadap Kepuasab Konsumen Di Kedai Kopi Mustafa85 Pandeglang Banten (Studi. Angewandte Chemie International Edition, 6(11), 951–952., 13(02), 313–318.

Asti, E., & Ayuningtyas, E. (2020). Pengaruh Kualitas Pelayanan, Kualitas Produk Dan Harga Terhadap Kepuasan Konsumen. Ekomabis: Jurnal Ekonomi Manajemen Bisnis, 1(01), 1–14. Https://Doi.Org/10.37366/Ekomabis.V1i01.2

Astuti, D. S., & Lutfi, M. (2020). Analisis Pengaruh Kualitas Pelayanan Dan Kepuasan Pelanggan Terhadap Loyalitas Pelanggan. Jurnal Ekobis : Ekonomi Bisnis & Manajemen, 9(2), 132–144. Https://Doi.Org/10.37932/J.E.V9i2.64

Bakti, U., Hairudin, & Alie, M. S. (2020). Pengaruh Kualitas Pelayanan, Produk Dan Harga Terhadap Minat Beli Pada Toko Online Lazada Di Bandar Lampung. Jurnal Ekonomi, 22(1), 101–118. Https://Mediakonsumen.Com/2018/05/14/Sur

Cesariana, C., Juliansyah, F., & Fitriyani, R. (2022). Model Keputusan Pembelian Melalui Kepuasan Konsumen Pada Marketplace: Kualitas Produk Dan Kualitas Pelayanan (Literature Review Manajemen Pemasaran). Jurnal Manajemen Pendidikan Dan Ilmu Sosial, 3(1), 211–224. Https://Doi.Org/10.38035/Jmpis.V3i1.867

Dewi, S. (2020). Pengaruh Harga, Promosi Dan Kualitas Pelayanan Terhadap Kepuasan Konsumen Di Café Kupi Datu Banjarbaru. E-Prints Uniska, 7(2), 45–65.

Erinawati, F., & Syafarudin, A. (2021). Pengaruh Kualitas Pelayanan, Harga, Promosi Terhadap Keputusan. Jurnal Valuasi: Jurnal Ilmiah Ilmu Manajemen Dan Kewirausahaan, 1(1), 130–146. Https://Doi.Org/10.46306/Vls.V1i1.10

Lestari, A. D., & Hidayat, I. (2019). Pengaruh Kualitas Pelayanan , Harga , Dan Kepercayaan Terhadap Kepuasan Pelanggan Pada Pt . Globat Jet Express ( J & T ) Surabaya. Jurnal Ilmu Dan Riset Manajemen, 8(7), 1–19.

Lestari, A., & Yulianto, E. (2018). Pengaruh Kualitas Produk Terhadap Loyalitas Pelanggan Dengan Kepuasan Pelanggan Sebagai Variabel Mediasi (Survei Pada Pelanggan Citra Kendedes Cake & Bakery Jl . S . Hatta B3 Kav. A, Kota Malang). Jurnal Administrasi Bisnis (Jab), 54(1), 74–81.

Lindasari, J., Natalia, F., Dwikotjo, F., & Sumantyo, S. (2023). Terhadap Keputusan Pembelian Sepatu Pvn Shoes ( Studi Kasus Mahasiswa Universitas Bhayangkara Jakarta Raya ). 2(September), 2414–2428.

Mujid, A., & Andrian, A. (2021). Strategi Citra Merek, Kualitas Pelayanan, Dan Harga Terhadap Minat Melanjutkan Sekolah. Jurnal Ilmiah Manajemen Ubhara, 3(2), 66. Https://Doi.Org/10.31599/Jmu.V3i2.946

Prihandoyo, C. (2019). Pengaruh Kualitas Pelayanan Terhadap Kepuasan Pelanggan Jne Cabang Balikpapan. Jurnal Geoekonomi, 10(1), 116–129. Https://Doi.Org/10.36277/Geoekonomi.V10i1.59

Sambodo Rio Sasongko. (2021). Faktor-Faktor Kepuasan Pelanggan Dan Loyalitas Pelanggan (Literature Review Manajemen Pemasaran). Jurnal Ilmu Manajemen Terapan, 3(1), 104–114. Https://Doi.Org/10.31933/Jimt.V3i1.707

Solikha, S., & Suprapta, I. (2020). Pengaruh Harga Dan Kualitas Pelayanan Terhadap Kepuasan Pelanggan (Studi Kasus Pada Pt. Go-Jek). Jurnal Ekobis : Ekonomi Bisnis & Manajemen, 10(1), 67–81. Https://Doi.Org/10.37932/J.E.V10i1.91

Sujarweni. (2018). Metodologi Penelitian Bisnis Dan Ekonomi Pendekatan Kuantitatif.

Sunarsi, D. (2020). Pengaruh Bauran Pemasaran Dan Kualitas Pelayanan Terhadap Kepuasan Konsumen Pada Giant Dept Store Cabang Bsd Tangerang. E-Mabis: Jurnal Ekonomi Manajemen Dan Bisnis, 21(1), 7–13.

Unud, E. M. (2019). Fakultas Ekonomi Dan Bisnis Universitas Udayana , Bali , Indonesia Industri Jasa Telah Menjadi Industri Yang Berkembang Pesat Dengan Menjadi Salah Satu Industri Yang Mulai Diminati Oleh Para Pelaku Usaha . Industri Jasa Sendiri Juga Memunculkan Banyak Lap. 8(3), 1430–1456.

Downloads

Published

2024-02-05