Kajian Literature: Peranan Etika Dalam Suatu Perusahaan Bisnis

Authors

  • Devinda Ramdani Universitas Muhammadiyah Riau
  • Ameliya Ameliya Universitas Muhammadiyah Riau
  • Agum Murtaib Universitas Muhammadiyah Riau
  • Agustiawan Agustiawan Universitas Muhammadiyah Riau

DOI:

https://doi.org/10.30640/digital.v3i1.2200

Keywords:

business ethics in the company, company environment, company reputation

Abstract

The purpose of this research is to identify the role of business ethics in the corporate context. The method used in this research is a literature review, which is based on experts' views regarding business ethics and its contribution to the corporate environment. Business ethics can be applied in various aspects. Maintaining trust in collaboration has a significant impact on a company's reputation, both on a micro and macro scale. While it may not provide instant profits, it is considered a long-term investment for the entire business chain.

References

Anoraga, P. J. (1996). Pengantar Bisnis Modern, Kajian Dasar Manajemen Perusahaan. . PT. Dunia PustakaJaya,Jakarta.

Bekum Rafik Issa, (. (2004). Etika Bisnis Islami (TerjemahanMuhammad). Pustaka Belajar, Yokyakarta.

Bertens, K. (2004). Etika. Gramedia. Jakarta. B.F. Skinner. (1938 .Etika. Gramedia. Jakarta. B.F. Skinner. (1938). The Behavior of Organisms : An Experimental Analysis.

Butarbutar. (2019). Peranan etika dalam bisnis. . Jurnal Ilmu Manajemen Terapan .

Ghani, M. A. (2005 ). The pritualityin Business. PENA. Jakarta.

Griffin, R. W. (2018). Bisnis , ed 8 jilid 1. Erlangga. Jakarta. Madura.

Halimatul iklimah, R. H. (2024). Peran Etika Bisnis Terhadap Reputasi Perusahaan . Majalah Inspiratif.

Hamid, H. &. (2022). Peran Etika Bisnis Islam dalam Meningkatkan Keuntungan Pengusaha Laundry Kelurahan Bontoduri Kota Makassar. YUME : Journal of Management.

I Kadek Agus Satyawan, N. P. (2022). Peranan Etika Dan Tanggung Jawab Sosial Dalam Bisnis. Prosiding Webinar Seminar Pekan Ilmiah Pelajar (PILAR).

Jeff. (2001). . Pengantar Bisnis. Edisi Pertama. Salemba Empat, Jakarta.

Kebudayaan., D. P. (2009). Kamus Besar Bahasa Indonesia, edisi kedua. Balai Pustaka. Jakarta.

Kurniawan, A. A. (2022). Peranan Etika Bisnis Dalam Perusahaan Maspoin. Publikasi Ilmiah Bidang Ekonomi dan Akuntansi.

Mariana, K. (1 Januari 2023). Peran Etika Dalam Menghadapi Global Warming Di Era Globalisasi. Jurnal Ilmiah Multisiplin.

Mukhils, J. R. (2023). Implementasi Etika Bisnis Dalam Perusahaan Di Indonesia Pada Era Modern. Business and Investment Review (BIREV).

Munawar, M. H. (2023). Peran etika bisnis dalam digital marketing : Literatur Review. Ethics and Law Journal: Business and Notary (ELJBN).

Nawawi, M. A. (2022). Peran Etika Bisnis dalam Perusahaan Bisnis di Era Globalisasi. ManBiz: Journal of Management & Business.

Nurhalim, A. D. (n.d.). Pentingnya Etika Bisnis Sebagai Upaya Dalam Kemajuan Perusahaan. Jurnal Ilmu Komputer dan Bisnis.

Rafki, M. (2022). Peran Etika Bisnis Islam dalam Meningkatkan . Journal of Islamic Economics and Finance Studies.

Sadono, S. (2010). Makroekonomi: Teori Pengantar. Edisi Ketiga. PT. Raja Grasindo Perseda. Jakarta.

Straub, J. &. (1994). Company.Introductionto Business. California: Wadworth Publishing Company.

Sulistyo, A. P. (2024). Peranan Etika Bisnis Dalam Membangun Budaya Kerja Yang Sehat di PT Link Net Tbk. Jurnal Manuhara: Pusat Penelitian Ilmu Manajemen dan Bisnis.

Trihudiyatmanto, B. E. (2020). Peran Etika Bisnis Islam Dalam Membangun Kinerja. Jurnal Penelitian dan Pengabdian Kepada Masyarakat.

Wahyu, Y. I. (2006). Kamus Pintar Bahasa Indonesia. Kharisma Publishing Group. Batam.

Downloads

Published

2024-02-05