Strategi Pemasaran Global pada PT Indofood Sukses Makmur Tbk : A Literarure Review
DOI:
https://doi.org/10.30640/inisiatif.v4i1.3499Keywords:
marketing, global, strategy, PT IndofoodAbstract
PT Indofood Sukses Makmur Tbk has become one of the Indonesian companies that has succeeded in the global market thanks to a mature marketing strategy. This article discusses global marketing phenomena, challenges, and opportunities faced by large companies, as well as the strategies that Indofood implements in expanding its market internationally. The main focus includes product analysis, innovation, and cultural adaptation carried out by Indofood. The literature review approach was used to dig deeper into the company's global marketing strategy. Through this discussion, the article provides insight into how a company can compete in the global market.
References
Aji, G., Casha, N., Fatimah, S., & Munawaroh, A. Q. (2023). Pengaruh budaya terhadap penerapan strategi pemasaran internasional. Jurnal Ekonomi, Manajemen Pariwisata Dan Perhotelan, 2(2), 159–169.
Al-Adwan, A. S., Alrousan, M. K., Yaseen, H., Alkufahy, A. M., & Alsoud, M. (2022). Boosting online purchase intention in high-uncertainty-avoidance societies: A signaling theory approach. Journal of Open Innovation: Technology, Market, and Complexity, 8(3), 136. https://doi.org/10.3390/joitmc8030136
Alwendi, A. (2020). Penerapan E-commerce dalam meningkatkan daya saing usaha. Jurnal Manajemen Bisnis, 17(3), 317–325.
Anisa, N. P., Putri, N. R. S., & Saleh, M. Z. (2023). Pengaruh peran budaya masyarakat lokal terhadap pemasaran global. Jurnal Ekonomi, Bisnis Dan Manajemen, 2(4), 323–335.
Hasibuan, W., & Hendra, H. (2023). Pengaruh faktor budaya terhadap strategi pemasaran global dalam konteks bisnis internasional. Jurnal Minfo Polgan, 12(2), 2648–2653.
Idaman, M. D. (2021). Strategi pemasaran Indomie (PT. Indofood CBP Sukses Makmur Tbk) dalam pasar global. Prosiding Seminar Nasional KBK, 1(1).
Kolanus, J. A., Lapian, S. J., & Poluan, J. G. (2024). Evaluasi strategi pemasaran PT. Indofood Sukses Makmur Tbk Sulawesi Utara terhadap produk unggulan perusahaan (Indomie) menggunakan metode SWOT. Jurnal Emba: Jurnal Riset Ekonomi, Manajemen, Bisnis Dan Akuntansi, 12(01), 860–867.
Kotler, P., Keller, K. L., & Chernev, A. (2022). Marketing management (16th ed.). Pearson Education Limited.
Kumparan, P. (2022). Sejarah singkat dan profil perusahaan Indofood. Kumparan.com. https://kumparan.com/berita-terkini/sejarah-singkat-dan-profil-perusahaan-indofood-1y6uFQApTYu
Mahwati, S. K. (2020). Pengaruh digital marketing dalam strategi pemasaran global: A systematic literature review. Jurnal Sains Pemasaran Indonesia (Indonesian Journal of Marketing Science), 23(2), 115–125.
Prayitno, S. (2021). Komunikasi pemasaran global terpadu: Tantangan di era digital. CoverAge: Journal of Strategic Communication, 12(1), 27–39.
Qoni’ah, R. (2022). Tantangan dan strategi peningkatan ekspor produk halal Indonesia di pasar global. Halal Research Journal, 2(1).
Rambe, D. N. S., & Aslami, N. (2021). Analisis strategi pemasaran dalam pasar global. El-Mujtama: Jurnal Pengabdian Masyarakat, 1(2), 213–223.
Sugiyono. (2013). Metode penelitian kuantitatif, kualitatif dan R & D kuantitatif (19th ed.). ALFABETA, CV.
Suhairi, S., Atila, C. W., Diana, D., Rahmadiyah, N., Hutagalung, R. A., & Naibaho, W. A. (2023). Strategi pemasaran produk Indomie (PT. Indofood Sukses Makmur) dalam pasar internasional. Jurnal Manajemen Riset Inovasi, 1(1), 135–142.
Sukmasetya, P., Haryanto, T., Sadewi, F. A., Maulida, R. B. G., Aliudin, H. S., & Sugiarto, B. (2020). Pemanfaatan digital marketing sebagai media pemasaran global untuk meningkatkan penjualan produk pada home industry. Community Empowerment, 5(2), 28–35.
Wistiasari, D., Lilis, L., Clarissa, N., Herliani, H., Wilson, J., & Dikson, D. (2023). Analisis strategi pemasaran PT. Indofood Sukses Makmur Tbk di pasar internasional. SEIKO: Journal of Management & Business, 6(1), 632–640.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Inisiatif: Jurnal Ekonomi, Akuntansi dan Manajemen

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.