Analisis Strategi Pemasaran Untuk Meningkatkan Daya Saing Pada Cafe Senja Coffee
DOI:
https://doi.org/10.30640/inisiatif.v3i4.2989Keywords:
Café Senja Coffee, Product Promotion, Marketing StrategyAbstract
The purpose of this research is to examine the marketing tactics used by Cafe Senja Coffee to increase its competitiveness compared to other cafes. This research uses a qualitative descriptive methodology, collecting data through observation, documentation and interviews. The findings of this study show how good Cafe Senja Coffee's marketing approach is in promoting its products and improving their quality. To maintain business growth and competitiveness, Cafe Senja Coffee continues to strive to improve its marketing plan.
References
Aisa Diaz Adhe Lusinta, T. d. (2019). Analisis Segmenting, Targeting, dan Positioning untuk merumuskan strategi pemasaran global pada UKM kacang mede “bawang mas.” Urnal Penelitian Ilmu Manajemen (JPIM), 907–920.
Asdin Juaniardi, S. H. (2018). Pengaruh Strategi Bauran Pemasaran Terhadap Kepuasan dan Loyalitas Pelanggan Hotel Novotel Makassar Grand Shayla City Centre. HJABE, 1 No 4, 52–64.
Bismala, L. (2007). Model Manajemen Usaha Mikro Kecil dan Menengah (UMKM) untuk Meningkatkan Efektivitas Usaha Kecil Menengah. 19–26.
Bismala, L. (2014). Analisis Strategi Pemasaran pada UMKM di Sumatera Utara untuk Meningkatkan Daya Saing UMKM. Jurnal Pembangunan Perkotaan, 126–134.
Fandy Tjiptono, P. (2015). Strategi Pemasaran (4th ed.). CV. Andi Offset.
Gede Hadi Reynaldi, N. W. (2017). Pengaruh Bauran Pemasaran Terhadap Loyalitas Pelanggan Mobil Merek “Honda” di Kota Denpasar. E-Jurnal Manajemen Unud, 4 No 1, 375–401.
Keller, P. K. (2009). Manajemen Pemasaran, Jilid 1 Edisi ke 13. Erlangga.
Musfar, T. F. S. M. (2020). Buku Ajar Manajemen Pemasaran. Media Sains Indonesia.
Prentice Hall Kotler, P. (2013). anajemen Pemasaran Jasa. Salemba Empat.
Rozi, A. F. (2017). Analisis Strategi Pemasaran pada Djawa Batik Solo. Jurnal Manajemen Dan Bisnis Indonesia, 173–186.
Selang, C. A. (2013). Bauran Pemasaran (marketing mix) Pengaruhnya Terhadap Loyalitas Konsumen PAda Fresh Mart Bahu Mall Manado. EMBA:Jurnal Riset Ekonomi, Manajemen, Bisnis Dan Akutansi, 1 No 3, 71-80.
Shinta, I. A. (2011). Manajemen Pemasaran.
Sugeng Budi Rahardjo, N. S. (2017). Pengaruh Bauran Pemasaran Terhadap Kepuasan Pelanggan dan Implikasinya Terhadap Loyalitas Pelanggan, Studi Kasus di PT. PGC Cikarang. SIGMA-Jurnal Teknologi Pelita Bangsa, 6 No. 1, 2407–3903.
sugiyono. (2018). Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif, dan R&D. Alfabeta.
Sugiyono. (2013). Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif, dan RD. Alfabeta.
Wardah, R. A., Saroh, S., & Zunaida, D. (2021). Analisis Strategi Pemasaran Untuk Meningkatkan Daya Saing Pada Cafe Kriwul Coffee. Jiagabi, 10(2), 219–225.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Inisiatif: Jurnal Ekonomi, Akuntansi dan Manajemen

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.