Pengaruh Penggunaan Digital Marketing Terhadap Kinerja Toko Bunga Artificial Di Kota Makassar

Authors

  • Roswiyanti Roswiyanti Universitas Cokroaminoto Makassar
  • Hermin Andi Magga Universitas Cokroaminoto Makassar

DOI:

https://doi.org/10.30640/inisiatif.v1i2.2846

Keywords:

digital marketing, performance, Influence

Abstract

This research aims to analyze the effect of implementing digital marketing on the performance of artificial flower shop traders in Makassar City and try to apply it in business activities. The population in this research is artificial flower shop traders in the city who have used digital marketing. The sampling method used the census method with a total of 35 respondents. The analysis method uses quantitative descriptive analysis with the Smart PLS analysis technique. The test results between the influence of digital marketing from interactions between customers and entrepreneurs show a path coefficient value of 0.317, a statistical T value of 1.982 and a p value of 0.045 <0.05 so that it can be concluded that the hypothesis is accepted, so there is an influence of digital marketing from interactions between customers and entrepreneurs on the performance of Artificial flower shop traders in Makassar City. The test results of the performance of flower traders, the statistical T value, is all greater than 1.96, so it can be concluded that it has a positive influence on digital marketing for artificial flower shop traders in Makassar City

References

Ansori, A. (2016). Digitalisasi ekonomi syariah. Jurnal Ekonomi Keuangan dan Bisnis Islam, 7(1).

Ghozali, I. (2005). Aplikasi analisis multivariate dengan program SPSS. Semarang: Universitas Diponegoro.

Ghozali, I. (2015). Partial least squares: Konsep, teknik dan aplikasi menggunakan program SmartPLS 3.0. Semarang: Universitas Diponegoro.

Haribowo, I. N. (2017). Pengaruh pengumuman likuidasi bank terhadap minat menarik uang dari bank. MODUS, 29(1), 17-35.

Harsono, B. (2014). Tiap orang bisa menjadi pengusaha sukses melalui UMKM. Jakarta: PT. Elex Media Komputindo KOMPAS GRAMEDIA.

Helmalia, & Afrianawati. (2018). Pengaruh e-commerce terhadap peningkatan pendapatan usaha mikro, kecil dan menengah di Kota Padang. Jurnal Ekonomi dan Bisnis Islam, 3(2).

Rozandy, R. A., Santoso, I., & Putri, S. A. (2013). Analisis variabel-variabel yang mempengaruhi tingkat adopsi teknologi dengan metode partial least square (Studi kasus pada sentra industri tahu Desa Sendang, Kec. Banyakan, Kediri). Jurnal Industria, 1(3), 147-158.

Setiawan, W. (2017). Era digital dan tantangannya. Diakses pada 30 Januari 2019 dari http://eprints.ummi.ac.id/151/2/1.%20Era%20Digital%20dan%20Tantangannya.pdf

Setyanto, A. (2013). Kajian strategi pengembangan UMKM melalui media sosial.

Sholiha, E. U. N., & Salamah, M. (2015). Structural equation modeling-partial least square untuk pemodelan derajat kesehatan Kabupaten/Kota di Jawa Timur (Studi kasus data Indeks Pembangunan Kesehatan Masyarakat Jawa Timur 2013). Jurnal Sains dan Seni ITS, 4(2), 169-174.

Sriyanto, A. (2017). Analisis faktor-faktor yang memengaruhi kepuasan layanan akademik mahasiswa prodi Diploma I Kepabeanan dan Cukai. Jurnal Perspektif Bea dan Cukai, 1(1), 26-38.

Usada, U., Hakim, L., & Kurniawati, A. T. (2016). Analisis pengaruh kualitas terhadap loyalitas mahasiswa UNUSIDA dengan pendekatan partial least square (PLS). Journal of Research and Technology, 2(2), 6-13.

Downloads

Published

2022-04-30

How to Cite

Roswiyanti Roswiyanti, & Hermin Andi Magga. (2022). Pengaruh Penggunaan Digital Marketing Terhadap Kinerja Toko Bunga Artificial Di Kota Makassar. Inisiatif: Jurnal Ekonomi, Akuntansi Dan Manajemen, 1(2), 11–21. https://doi.org/10.30640/inisiatif.v1i2.2846