Analisis Kesuksesan Pemasaran Global pada KFC : Kajian Literasi

Authors

  • Tasya Alivia Putri Universitas Pembangunan Jaya
  • Fikri Syahrul Ramadhan Universitas Pembangunan Jaya
  • Danendra Amantha Widhia Universitas Pembangunan Jaya
  • Mohamad Zein Saleh Universitas Pembangunan Jaya

DOI:

https://doi.org/10.30640/digital.v3i4.3521

Keywords:

Marketing, Strategy, KFC, Market, International

Abstract

Global marketing has become one of the keys to success for international companies, including KFC. This article discusses KFC's success in marketing its products globally, starting from the strategies implemented to the challenges faced. This analysis includes a discussion of global marketing concepts, a brief profile of KFC, and special strategies that have made this brand known throughout the world. The research was conducted using a literature review method to understand how KFC has succeeded in adapting to different markets. It is hoped that this article will provide insight into the importance of global marketing for the success of international business.

References

Aida, F. N., & Mansah, A. (2024). Analisis terhadap ekosistem budaya bisnis ayam goreng KFC. An Nafi’: Multidisciplinary Science, 1(1), 23–25.

Al Aziz, M. R., Anjani, B. D., Pratiwi, J., & Erjani, N. R. (2023). Strategi dan program pemasaran global. Jurnal Masharif Al-Syariah: Jurnal Ekonomi dan Perbankan Syariah, 8(4).

Dalimunthe, A. K., Julia, S., Berutu, I. V. N., & Suhairi, S. (2021). Global marketing decision di Indonesia. Jurnal Manajemen Akuntansi (JUMSI), 1(3), 1–7.

Gillespie, K., & Swan, K. S. (2021). Global marketing. Routledge.

Hadi, F., & Yusran, M. (2023). Digital marketing dalam industri makanan cepat saji: Studi pada KFC Indonesia. Jurnal Ekonomi Digital dan Bisnis, 9(2), 150–161.

Hasibuan, C. A., & Ibrahim, H. (2023). Strategi pemasaran internasional restoran cepat saji Kentucky Fried Chicken (KFC) untuk meningkatkan penjualan di Kota Medan. Jurnal Minfo Polgan, 12(2), 2513–2522.

Hasibuan, C. A., Syafira, D., Agustina, P., & Suhairi, S. (2023). Kebijakan produk standarisasi internasional: Analisis pada kualitas dan keselamatan produk pada Kentucky Fried Chicken (KFC). Jurnal Minfo Polgan, 12(2), 2755–2760.

Katsikeas, C., Leonidou, L., & Zeriti, A. (2020). Revisiting international marketing strategy in a digital era: Opportunities, challenges, and research directions. International Marketing Review, 37(3), 405–424.

Kotabe, M. M., & Helsen, K. (2022). Global marketing management. John Wiley & Sons.

Kurniawan, A., & Pratama, E. (2022). Penerapan inovasi produk dalam meningkatkan daya saing global pada industri fast food. Jurnal Inovasi dan Pemasaran Global, 4(3), 101–115.

Satia, A., Li, B. L., Sembiring, D. T., Jaya, D., Marthino, E., & Marcus, F. (2023). Faktor-faktor yang mempengaruhi negosiasi dan manajemen konflik pada industri makanan cepat saji. Journal of Economics and Business UBS, 12(1), 304–311.

Sugiyono. (2013). Metode penelitian kuantitatif, kualitatif dan R & D kuantitatif (19th ed.). Alfabeta, CV.

Syahputra, G., Ramadhani, S., Wulandari, C., & Nofirda, F. A. (2023). Analisis perbandingan manajemen strategi pada makanan siap saji McDonald’s dan KFC. Jurnal Pendidikan Tambusai, 7(3), 30684–30690.

Syahputra, R. D., Pratiwi, P. K., Tanjung, R. A., & Suhairi, S. (2024). Strategi pemasaran dan program pemasaran global di pasar Indonesia. Maslahah: Jurnal Manajemen dan Ekonomi Syariah, 2(2), 123–134.

Wahyuni, R., & Astuti, S. P. (2023). Strategi pemasaran berbasis digital dalam meningkatkan loyalitas pelanggan restoran cepat saji. Jurnal Digital Marketing Indonesia, 5(1), 45–58.

Downloads

Published

2024-12-10