Pendidikan Karakter Bagi Generasi Z
DOI:
https://doi.org/10.30640/dewantara.v2i3.1309Keywords:
Generation Z, Technology Development, CharacterAbstract
To influence the teaching and learning process, either through media, visual aids, learning resources, or other means, technological advances are currently increasingly sophisticated. The professional role of school principals and teachers in preparing Generation Z students is greatly affected by this. This research method uses rivew literature. Sources for this research were obtained from journal articles, books, and other documentation that explained theory and knowledge. The results of this study need character education for Generation Z due to the lack of mature characters.
References
Abdul Majir. (2019). Rekonstruksi Hubungan Komite Sekolah Dan Sekolah Sebagai Upaya Meningkatkan Mutu Pendidikan. Jurnal Pendidikan Dan Kebudayaan Missio, 10(2), 223–231. https://doi.org/10.36928/jpkm.v10i2.173
Arifai, S., Yusmiana, G., Kampa, R. R. A., & Islami, A. N. (2021). Mobil 2 in 1 dan Akses Pendidikan di Era 4.0 Bagi Generasi Z Terdampak secara Keuangan oleh COVID-19. IBEF: Islamic Banking, Economic and Financial Journa, 2(1), 16–30.
Ayu, D. (2022). Menyiapkan Generasi Z yang Berkarakter Melalui Pendidikan Karakter Pada Era Society 5.0. Universitas Mahasaraswati Denpasar, 4.
Darsono, B. (2017). Menumbuhkan kesadaran berkonstitusi di lingkungan sekolah melalui pendidikan kewarganegaraan. Jurnal Harmoni, 1(1), 14–29.
Dwi A, F. (2020). Pola Pendidikan Bagi Generasi Z. d, 1–9.
Fauzia, A. (2021). Penerapan Konsep Character Learning Best Key (CLBK) dalam Pembelajaran Tematik Kelas I SDN Kemuning Tahun Ajaran 2020/2021. Workshop Nasional Penguatan Kompetensi Guru Sekolah Dasar, 3(3), 1–23.
Harahap, A. C. (2019). Character Building Pendidikan Karakter. Al-Irsyad: Jurnal Pendidikan Dan Konseling, 9(No 1), 1–11.
Irmayanti, R., Septian, M. R., & Yuliani, W. (2022). Pelatihan Collaborative Counseling Pada Generasi-Z. Jurnal Pengabdian Mandiri, 1(2), 295–302.
Karomah, W. (2019). Pengaruh Sertifikasi Terhadap Eksistensi Kegiatan Belajar Mengajar Di Sekolah Dasar Kabupaten Lamongan. Awwaliyah: Jurnal Pendidikan Guru Madrasah …, 2, 14–30. Retrieved from http://ejournal.iai-tabah.ac.id/index.php/awaliyah/article/view/355%0Ahttp://ejournal.iai-tabah.ac.id/index.php/awaliyah/article/download/355/285
Masluhah, U. (2021). Digitalisasi Materi Pembelajaran Pendidikan Agama Islam dalam Membentuk Karakter Generasi Z yang Islami. EDU-RELIGIA: Jurnal Keagamaan Dan …, 4(1). Retrieved from http://www.e-jurnal.unisda.ac.id/index.php/edureg/article/view/3422%0Ahttp://www.e-jurnal.unisda.ac.id/index.php/edureg/article/download/3422/2184
Ni Made Ari Putri Handayani1. (2021). Pentingnya Pendidikan Karakter di Era Society 5.0 Bagi Generasi Z Untuk Memajukan Bangsa. 1, 280–292.
Rodiyatun Fanis. (2021). Peran Kepemimpinan Kepala Sekolah dalam Menyiapkan Guru Profesional untuk Generasi Z. 44(2), 1–7.
Rohmah, H. (2019). Pembinaan Karakter Siswa di SMP Negeri 4 Metro. Ri’ayah: Jurnal Sosial Dan Keagamaan, 4(01), 98. https://doi.org/10.32332/riayah.v4i01.1510
Sari, I. P., Ifdil, I., & Yendi, F. M. (2020). Konsep Nomophobia pada Remaja Generasi Z. JRTI (Jurnal Riset Tindakan Indonesia), 5(1), 21. https://doi.org/10.29210/3003414000
Sudarmanto, E., Zukhruf, A., Kurniullah, Revida, E., Ferinia, R., Butarbutar, M., … Suyuthi, N. F. (2021). Desain Penelitian Bisnis: Pendekatan Kuantitatif.
Sulindawati, N. L. G. E. (2018). Analisis Unsur-Unsur Pendidikan Masa Lalu Sebagai Dasar Penentuan Arah Kebijakan Pembelajaran Pada Era Globalisasi. Jurnal Ilmiah Ilmu Sosial, 4(1), 51–60. https://doi.org/10.23887/jiis.v4i1.14363
UU Sisdiknas. (2003). Undang-Undang Republik Indonesia Nomor 20 Tahun 2003 Tentang Sistem Pendidikan Nasional.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Andra Ardianda Prasetyo

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.